Zamek Haut-Kœnigsbourg

Zamek Haut-Kœnigsbourg położony jest niedaleko miejscowości Orschwiller w Alzacji, we wschodniej Francja. Zbudowany w strategicznej lokalizacji, na skalistym wzgórzu o wysokości 757 m n.p.m. w masywie gór Wogezy.

Dojazd

Zamek znajduje się ok 14 km od centrum Selestat oraz 10 km do autostrady A35. Początkowo skręcamy na drogę prowadzącą do miejscowości Kintzheim. Następnie mijamy ją i drogą D159 jedziemy do skrzyżowania z drogą D42, która odbija w lewo. My natomiast udajemy się za drogowskazami wskazującymi zamek w prawo. Po około 2 km dotrzemy do do kolejnego rozwidlenia, ponieważ droga prowadząca w około wzgórza zamkowego jest jednokierunkowa. Zaraz na początku drogi jednokierunkowej znajduje się spory parking, można również parkować wzdłuż drogi jednak im bliżej samego zamku tym trudniej znaleźć miejsce postojowe.

Widok na południe z pomieszczeń zamku

Trasa

Do zamku Haut-Kœnigsbourg można dojść asfaltową drogą dojazdową, jednak lepiej wybrać jeden z leśnych szlaków, co pozwala w upalne dni zaznać trochę cienia i chłodu. Wędrówka nie jest wymagająca, ale czasami występują stromizny wymagające większego wysiłku. Zwiedzanie można ograniczyć do dolnego zamku, gdzie wejście jest bezpłatne i przejścia ścieżką pod murami. Można również, po zakupie biletu – cennik, zwiedzić większość zamku. Polecam to zrobić zwłaszcza dla wspaniałych widoków, które roztaczają się z wierz zamku Haut-Kœnigsbourg.